Benvinguts a Les Veus d'Amílcar

Aquest és un espai creat per estudiants i destinat a totes les persones que desitgen compartir les seves idees i pensaments en diverses seccions emocionants. Hi trobareu una varietat d'articles apassionats i creatius de persones que volen compartir les seves experiències i coneixements en diferents temes. Des de tecnologia i ciència fins a cultura i entreteniment, Les Veus d'Amílcar és un espai d'acollida i diàleg per a tothom qui vulgui connectar i inspirar-se mútuament.

04 de febrer, 2024

Dietari #8: la nova vida a la ciutat

Em dic Maria i vaig néixer a Extremadura en un poble entre Badajoz i Portugal l’any 1935, era la segona filla de tres fills, però que el més petit no va poder arribar a l’edat adulta per una afecció, i el meu pare també va morir durant la guerra civil, de forma que no vaig pràcticament conèixer-lo. 


Quan tenia catorze anys la meva mare ens va convèncer d’anar-nos-en a mi i a la meva germana de setze anys, perquè volia que tinguéssim una millor qualitat de vida, però especialment perquè els anys anteriors a aquell moment s’havia incrementat molt la presència de militars i de l’anomenada BSI, una policia secreta franquista, ja que en el poble s’amagaven o passaven migrants portuguesos que fugien del règim de Salazar. Per por que pels republicans portuguesos es fes alguna cosa en contra de tot el poble ens va fer anar del poble, vam anar a Barcelona perquè era una gran ciutat, però perquè un amic de la família que era ramader de porcs es dedicava a comprar-los en Extremadura, però els portava cap a Catalunya, vam venir a Barcelona i no una altra ciutat perquè aquest amic de la família ens portaria a mi i a la meva germana amb ell i els porcs. 


Al cap d’uns dies vam arribar i vam buscar feina a la ciutat. Vaig començar a treballar en una fàbrica cosint botons, i finalment vam poder estalviar prou per a aconseguir que la nostra mare també vingués amb nosaltres a Barcelona i així viure aquí, ella va trobar un treball com a ama de casa en arribar-hi i la meva germana i jo, vam fer la nostra vida aquí.


Escrit per R. Navarro (B2C)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada