L'escola ofereix una pila de projectes i propostes que impulsen els alumnes a interessar-se per les assignatures. L’assignatura de reptes de física i química va iniciar-se al principi d'aquest any com a optativa introduïda per la "LOMLOE". En aquesta assignatura no només s'aprèn, sinó que també s'experimenta el treball en un laboratori.
L'optativa de reptes de física i química és un gran suport per a altres assignatures com, per exemple, química. De fet, fa poc, els alumnes de batxillerat van començar el tema d'àcids i bases a química i, gràcies a l'optativa, el tema va quedar molt més clar. La pràctica que van realitzar consistia a mesurar el pH d'una dissolució mitjançant un indicador (fenolftaleïna). En afegir l'indicador dins les diferents dissolucions, van començar a canviar de color segons l'acidesa. Així doncs, quan la dissolució era bàsica adoptava un color rosa cridaner. Va ser una gran experiència per als alumnes veure com totes les molècules i ions, que veuen dia a dia escrits al paper, influeixen a la vida real, al món que els envolta.
Tot plegat, l'optativa és una gran assignatura complementària per a tots aquells estudiants que opten per un itinerari científic i que volen saber com és treballar en un laboratori. És una gran manera de veure, més enllà del paper, el bolígraf i les explicacions teòriques, tot allò que s'ensenya en les assignatures científiques. Cal remarcar que en tot moment s'intenta emular el treball en un laboratori. Per consegüent, els alumnes no només fan la part divertida d'experimentar, sinó que també realitzen un informe en el qual cerquen informació dels fonaments bàsics de la pràctica. Expliquen pas a pas com l'han realitzat i els materials que han fet servir, finalitzant amb una conclusió que fa referència als objectius establerts prèviament.
Escrit per C. Cubero (B1C)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada