Benvinguts a Les Veus d'Amílcar

Aquest és un espai creat per estudiants i destinat a totes les persones que desitgen compartir les seves idees i pensaments en diverses seccions emocionants. Hi trobareu una varietat d'articles apassionats i creatius de persones que volen compartir les seves experiències i coneixements en diferents temes. Des de tecnologia i ciència fins a cultura i entreteniment, Les Veus d'Amílcar és un espai d'acollida i diàleg per a tothom qui vulgui connectar i inspirar-se mútuament.

29 de maig, 2023

La identitat a la moda

La roba és un bé material molt simple, és a dir, és allò que s’utilitza per cobrir el cos d’una persona a l’hora de sortir al carrer o per protegir se del fred. Per a moltes persones, no adquireix més que aquest significat, pero per a unes altres persones, vestirse és tot un conjunt de lleis o normatives a seguir, a més és transforma en un bé molt significatiu i personal, fins i tot, pot arribar de ser un hobby a un estil de vida.


Per a moltes persones, vestirse adquireix tot un altre significat, es transforma en la manera que una persona transmet els seus sentiments, la manera de com ell s’expressa, els gustos, la comoditat i la seva personalitat. Un conjunt de característiques i emocions que es veuen reflectides en la vestimenta.


La manera de trobar un estil propi o una imatge diferencial a la resta de persones en la qual una persona es pot identificar, no es una acció fàcil de realitzar. És un coneixement que s’arriba a través d’anys d'experiència i d’intentar trobar una imatge personal amb la que una persona es sent personalment identificada.


Una altra forma de arribar a desenvolupar un estil, es adquirir un cert nivell de coneixements, és a dir, informarse sobre estils, formes de vestir, aspectes tècnics i estètics, tenir models d'inspiració similars als gustos propis. De manera que poc a poc una persona desenvolupa una imatge de si mateixa adoptant diversos gustos i característiques de la seva personalitat.


També és important destacar l’armari d’un mateix, el concepte d’armari, com la roba que una persona compra i que a la seva vegada a de tenir coherencia, és a dir, en el moment de adquirir roba, pensar en el que un mateix té i en el que una persona li agrada i representa, i a partir d’aquest concepte, afegir noves peces de roba.


Per concloure, es podría definir vestir (per a moltes persones que es dediquen al modelatge), com un art, perquè a la vegada una mateixa persona es representa d’una forma, com un artista ho fa en una pintura. I que construir el que és un estil propi, és un fet tediós i que requereix de molt temps, paciència i cometre molts errors.


Escrit per Joel Callejas (B2H)

La importància del context històric en l'art

Una obra d'art és inseparable del seu context històric, ja que aquesta canvia molt de significat i simbolisme analitzada des de la nostra època actual amb un pensament predominantment liberal, que no pas si és analitzada des del punt de vista de la societat i pensament de l'època de l'artista.


Un exemple d'obra que podem malinterpretar sinó atenem al context que l'envolta és La Venus del espejo, de Velázquez, 1647-1651. En aquesta obra observem la deessa Venus mirant-se en un mirall, nua i donant-nos l'esquena, mentre Cupido subjecta aquest mirall. En el mirall es pot veure reflectida la cara de Venus, amb certa indiferència respecte a la nostra presència, i s'interpreta que ella es veu a si mateixa. 


Amb una mirada actual, aquest quadre es pot interpretar com una dona nua sense gaire transfons, més enllà del mateix rerefons mitològic que envolta les dues figures presents a la pintura. En canvi, si situem l'obra en la seva època i context (segle XVII), un moment on a Espanya regnava Felip IV i la Inquisició encara actuava de forma contundent, veiem que és una expressió molt rebel i crítica de l'autor, ja que la publicació o simple tinença d'una pintura d'aquest caire, on apareix la representació del cos femení nu, era vista com un crim molt greu, i podia desprestigiar qualsevol artista. 


Altres exemples d'aquest tipus d'obra són La maja desnuda de Goya (inicis de segle XIX) o la Dánae de Tiziano (segle XVI). En ambdues pintures apareixen representats cossos de dones nues.


Tanmateix, hi ha altres obres que també tenen aquesta intenció de rebel·lia i criticisme respecte a la situació i societat en la qual vivien els autors. Les obres han d'interpretar-se des del seu context, ja que de no fer-ho podem caure en malinterpretacions i pèrdues de significat.


Escrit per Bernat Casanova (B2C)

Allò que no mostrem

Avui dia l’alumnat de l’escola amaga molts sentiments d’angoixa i estrès a les classes, fins i tot, les normalitzem. Per això els alumnes hem de fer veure aquestes situacions i aquests problemes.


La sobrecàrrega de treball, la quantitat d’hores a una aula i l’estudi que s’ha de fer a posteriori, fa que molts de nosaltres estiguem en situacions agobiants i estressants. El fet de ser autoexigents també és una causa d’aquestes, ja que si no s'assoleix la nota estimada, naixerà frustració en l’alumne. Sobretot quan es va ascendint de curs, es va notant més aquest sentiment, perquè la càrrega de treball és més elevada i hi ha més exàmens.


Per això, s’ha de veure que hi poden haver solucions a això, com per exemple establir un pla d’estudi i organització per tal de veure que les coses es poden fer si hi ha dedicació. Quan organitzes l’agenda, la teva ment també s’organitza i, alhora, es relaxa. Si, tot i organitzant-se, s’arriba al mateix punt d'estrés, de vegades és important conèixer tècniques de relaxació que vagin bé a la persona per no estar tan estressat.


En conclusió, tot té solució. Són molts els alumnes que pateixen sentiments estressants. Per això, s’ha de donar veu i buscar solucions sempre amb optimisme i ganes d’afrontar la situació.


Escrit per Judith Mas (B2H)

Leo Messi torna a casa

En els últims dies l’argentí està donant esperances als aficionats blaugranes, ja que cada cop es veu més a prop la tornada d’aquest. Fa uns dies, Leo va aprofitar el descans que va propiciar el PSG per anar a Barcelona juntament amb quinze maletes, cosa que podria entreveure una possible mudança a la ciutat Condal.


A més a més, en els últims partits al Camp Nou s’ha escoltat a l’afició corear “Messi!, Messi!, Messi!”, demostrant l’estima dels culers al GOAT. 


És clar que els culers volen al davanter de tornada a casa, i de segur que el campió del món també hi vol tornar, sumant-li que finalitza contracte amb el club parisí, fa que les dues parts estiguin quasi d’acord.


D’altra banda, l’inconvenient principal és l’economia del club blaugrana i els problemes que podria haver-hi per contractar a Messi, cosa que amb les possibles sortides de jugadors com Ferran Torres o les baixades de salaris d’algun altre jugador, es podria arribar a fer possible aquesta tornada del considerat millor jugador de tota la història per a molta gent.


Escrit per Daniel Reyes (B2H)

La salut mental dels adolescents

En els últims anys hi ha hagut un creixement en els problemes de salut mental, sobretot dels estudiants, pel fet de suportar la pressió constant, tant la pròpia exigència com de vegades l’exigència que exerceixen els propis pares sobre els seus fills.


Una salut mental més gran per als alumnes significa que poden aprendre millor i ser més propensos a desenvolupar tot el potencial de les seves habilitats. La salut mental dels alumnes a l'escola és una part fonamental del sistema educatiu. En darrer terme, els alumnes amb salut mental positiva poden desenvolupar relacions de manera més eficaç, prendre decisions i treballar junts. Aquests efectes positius donen suport a l'alumne individual ia la seva comunitat més gran a mesura que entren a l'adultesa.


La salut mental dels alumnes durant l'aprenentatge en línia pot ser afectada positivament i negativament per diversos factors. La salut mental dels alumnes pot afectar-ne l'educació, la vida social i el benestar emocional. Els alumnes que tenen dificultats amb la salut mental poden experimentar desafiaments més importants durant l'escola i l'adultesa, mentre que els que no tenen dificultats poden tenir més entusiasme per la seva educació, les seves experiències socials i molt més.


Els alumnes que reben el suport que necessiten de les famílies, escoles i altres cercles socials tendeixen a estar ansiosos i emocionats de participar en esdeveniments socials i activitats extracurriculars. Poden tenir un interès més gran en els seus estudis, retenir la informació de manera més eficaç i progressar constantment cap a la graduació a mesura que creixen socialment, emocionalment i acadèmicament.


Els alumnes que experimenten una mala salut mental poden bregar amb la depressió, l'estrès, l'ansietat, les afeccions addictives o la conducta agressiva. Els alumnes poden estar distrets o no interessats, afectant la capacitat d'aprendre material presentat a l'aula.


Escrit per Paula Losa (B2C)

El present sempre formarà part de nosaltres

Actualment, ens trobem en la última recta final del curs. Això implica dir adeu als nostres companys, amics i professors per tornar-los a veure el pròxim curs. Alguns alumnes també diuen adeu a l’escola per començar una nova vida, ja com adults.


L’escola ens forma com a persones i és aquí on aprenem gairebé tot el que sabem i utilitzem al nostre dia a dia. Al marge de l’educació acadèmica, l’escola ens ensenya valors, comportaments i en general ens ensenya a viure.


La vida a l’escola malauradament no és per a tots igual. Hi ha gent que gaudeix molt venint a l’escola, però hi ha d’altres que no ho fan. Hi ha persones que veuen l’escola com una presó. És per això que els professors de l’escola Fedac Amílcar es preocupen molt per tal d’intentar fer de l’escola un lloc acollidor i dinàmic del qual poguéssim gaudir tots.


També hi ha altres factors que encara que semblin indiferents fan que l’escola tingui un aire de felicitat. Entre aquests es troben els colors i la decoració de l’escola i també les activitats dinàmiques que es fan.


D’altra banda, un aspecte clau que ens diferencia als alumnes de FEDAC AMÍLCAR d’altres alumnes d’altres escoles, és el ball. A la nostra escola la gent balla i ho fa de manera normal. Havíeu vist algun cop una escola que dedica hores de classe a ballar? Jo personalment considera que això ha sigut un dels millors records que m’emporto d’aquí. Un dels altres aspectes podria ser Estàcia del nostre estimat Pare Gerard, el qual sempre ens porta activitats dinàmiques que ens fan comprendre i plantejar-nos com és la vida i com viure una vida satisfactòria.


Escrit per Martina Puerto (B2H)

28 de maig, 2023

Moda en los institutos

El instituto es como una segunda casa para los alumnos los cuales pasan más tiempo allí dentro que en sus casas y, para muchos, ir al instituto es ir a ver un desfile de moda; donde, en este caso las y los profesores son los modelos. La moda es una industria en constante evolución y cambio, y cada temporada trae nuevas tendencias y estilos. En este artículo se nombran las cinco profesoras del centro Fedac Amilcar que no se saltan ni una sola tendencia y llevan atuendos dignos de nombrar.


5º. En el quinto puesto se encuentra Marina Rimblas, tutora de primero de la ESO, con su estilo dulce y femenino que despierta sensación allá por donde va. Da igual qué tiempo haga, Marina siempre logrará estar impecable para la ocasión y sin despeinarse.


4º. Assumpta Giménez, profesora de inglés en ESO y bachillerato, se lleva el cuarto puesto gracias a sus outfits que resaltan por la sencillez. Assumpta enseña que a veces la sencillez gana a lo cargado. Un outfit sencillo, pero chulo puede ser tan efectivo como uno más elaborado. Unos vaqueros y una camiseta básica pueden transformar se en un atuendo estupendo y moderno si se sabe combinar y se lleva con actitud y confianza tal y como lo hace Assumpta.


3º. En el tercer puesto, desde primaria, está  Eva Franco, un referente para todas las chicas preadolescentes a punto de pasar a la ESO, las cuales se quedan enamoradas con la forma de combinar que Eva tiene. Con tacones, deportivas, sandalias o botas, siempre consigue parecer que está lista para irse a donde sea. Su manera de combinar las prendas le dan una aire de confianza y elegancia impresionante.


2º. En el segundo puesto, rozando el primero, está Ana Pujol, profesora de mates de ESO y bachillerato. Ella demuestra que se puede enseñar algo difícil y que poca gente logra entender, como son las “mates”, con el outfit más divino que se puede encontrar en los centros de alrededor. No se sabe si es su forma de combinar los pañuelos con su ropa del día, sus deportivas que causan sensación o la elegancia que desprende lo que hace que esté en el segundo puesto, pero, sin duda ¡es una gran referente de la moda!


1º. El primer puesto se lo lleva Dolors, profesora de bachillerato. Dolors destaca sobre todo por su su gran colección de característicos bolsos “LongChamp, los cuales completan su atuendo y le dan un toque personal. A Dolors nunca la verás con el mismo bolso dos días seguidos entre semana sea el día que sea. Además de los bolsos, también hay que destacar su enorme habilidad para combinar colores potentes, como el naranja neón junto con sus modelitos dignos de pasarela los cuales hacen que uno se quede boquiabierto.


Escrit per A. Arnaiz

L'amor per la lectura

Què és un llibre? És un conjunt de fulls de paper units per un costat i enquadernats, formant un volum. Per a moltes persones això és la definició de què és un llibre, la definició d’un simple diccionari. En canvi, hi ha moltes persones que quan llegeixen ho gaudeixen com si fossin els mateixos protagonistes de la història, que senten el que viuen els personatges, que senten emocions per un personatge fictici, que ploren, que riuen, que s’enfaden i que senten angoixa. Això, s’anomena amor per la lectura. Un amor tan pur i tan intens que de vegades et sobrepassa i provoca una font tan intensa d’emocions i sentiments, que quan s’acaba el llibre és molt difícil evitar aquell sentiment de nostàlgia, el sentiment d’estranyar algú o alguna cosa que ha estat per tu en diversos moments de la teva vida.


Moltes persones senten rebuig per la lectura, perquè s'avorreixen o pensen que aturar-se a llegir una mica és perdre el temps, però és tot al contrari, llegir és una via d’escapatòria del món en el qual vivim. Les persones que els apassiona de debò la lectura s’evadeixen, escapen de la realitat i se senten completament envoltades per la història. Aquestes persones poden passar-se llegint tantes hores seguides que no s’adonen del pas del temps, perquè es troben completament immerses en la lectura, i en les emocions i sentiments que comporta llegir.


A més a més, els llibres no només són uns quants fulls escrits, són fonts de coneixement tan immensos que val la pena intentar afegir un parell de llibres a la teva vida.


Escrit per H. Aguilar (B1C)

Búsqueda de la identidad propia

La búsqueda de la identidad propia es un proceso complejo y continuo, implica la exploración y el descubrimiento de quiénes somos como individuos únicos en el mundo. Es un proceso que puede durar toda la vida y que a menudo está influenciado por experiencias, relaciones y el entorno. Se debe entender que la identidad es una construcción social y personal, es decir, la forma en que nos vemos a nosotros mismos y cómo los demás nos ven es creada por las expectativas culturales y sociales, así como por nuestras propias percepciones, emociones y pensamientos. 


En la adolescencia se da el inicio de la búsqueda de la identidad propia. La adolescencia es una época en la que tratamos de descubrir quiénes somos y quiénes queremos ser. Durante este tiempo, es común sentirse confundido y perdido, debido a que experimentamos una gran cantidad de cambios físicos, emocionales y sociales. La sociedad tiene inculcados unos valores muy erróneos sobre los estereotipos, por lo que muchos adolescentes sufren de problemas de inseguridad y muchos, desgraciadamente, tienden a padecer algún trastorno relacionado con la baja autoestima, un trastorno alimenticio, por ejemplo. Para descubrir nuestra identidad, se debe explorar nuestros intereses, valores y habilidades, para eso se tiene que descubrir pasatiempos, experimentar con diferentes estilos de ropa y estética, o, explorar diferentes ideas y creencias. A partir de estas podemos descubrir lo que nos hace sentir más auténticos y alineados con nosotros mismos. Además, nuestras relaciones con los demás también pueden desempeñar un papel importante en la búsqueda de nuestra identidad. 


Las interacciones con amigos, familiares y otros seres queridos pueden ayudarnos a comprender nuestras fortalezas y debilidades, y nos pueden permitir descubrir nuestras preferencias. Es un proceso personal y para cada uno hay un camino propio. No tenemos que compararnos con los demás ni intentar encajar en las expectativas de la sociedad, necesitamos enfocarnos en nosotros mismos y descubrir lo que nos hace sentir más auténticos.


Escrit per L. Chacón (B1C)

Apostem per reptes de Física i Química

L'escola ofereix una pila de projectes i propostes que impulsen els alumnes a interessar-se per les assignatures. L’assignatura de reptes de física i química va iniciar-se al principi d'aquest any com a optativa introduïda per la "LOMLOE". En aquesta assignatura no només s'aprèn, sinó que també s'experimenta el treball en un laboratori.


L'optativa de reptes de física i química és un gran suport per a altres assignatures com, per exemple, química. De fet, fa poc, els alumnes de batxillerat van començar el tema d'àcids i bases a química i, gràcies a l'optativa, el tema va quedar molt més clar. La pràctica que van realitzar consistia a mesurar el pH d'una dissolució mitjançant un indicador (fenolftaleïna). En afegir l'indicador dins les diferents dissolucions, van començar a canviar de color segons l'acidesa. Així doncs, quan la dissolució era bàsica adoptava un color rosa cridaner. Va ser una gran experiència per als alumnes veure com totes les molècules i ions, que veuen dia a dia escrits al paper, influeixen a la vida real, al món que els envolta.


Tot plegat, l'optativa és una gran assignatura complementària per a tots aquells estudiants que opten per un itinerari científic i que volen saber com és treballar en un laboratori. És una gran manera de veure, més enllà del paper, el bolígraf i les explicacions teòriques, tot allò que s'ensenya en les assignatures científiques. Cal remarcar que en tot moment s'intenta emular el treball en un laboratori. Per consegüent, els alumnes no només fan la part divertida d'experimentar, sinó que també realitzen un informe en el qual cerquen informació dels fonaments bàsics de la pràctica. Expliquen pas a pas com l'han realitzat i els materials que han fet servir, finalitzant amb una conclusió que fa referència als objectius establerts prèviament.


Escrit per C. Cubero (B1C)

¿Gavi se va del FCBarcelona?

Pablo Martín Páez Gavira, más conocido como Gavi, es uno de los jugadores considerados como “los talentos más prometedores de la cantera del Fútbol Club Barcelona”. Con tan solo 18 años, el jugador ya ha jugado en el primer equipo, debutando por primera vez en el 2021.


Su habilidad para controlar el juego desde el centro del campo, su visión de juego y su capacidad para asistir a sus compañeros han sido ampliamente reconocidas. Sin embargo, recientemente ha habido rumores de que Gavi podría estar considerando abandonar el club.


Algunos medios de comunicación han especulado sobre la posibilidad de que Gavi se vaya del Barça debido a la falta de minutos en el campo, ya que el jugador no ha sido titular en todos los partidos. Otros expertos han señalado que Gavi tiene un gran futuro en el FC Barcelona y que es probable que sea uno de los jugadores clave del equipo en los próximos años. El técnico del Barça, Ronald Koeman, ha elogiado a Gavi en varias ocasiones y ha destacado su capacidad para controlar el juego desde el centro del campo.


Tal y como adelantó el diario As, el Chelsea ha llamado a sus puertas. Hace tres semanas, su agente, el mítico Iván de la Peña, se reunió con el club británico en Madrid. No fue nada mal, puesto que ya tienen fecha prevista para una segunda reunión para convencer al entorno del jugador y concretar las cifras de la posible operación. Pero los primeros números puestos encima de la mesa le han retumbado de manera positiva, al jugador en su cabeza.


Aunque Gavi aún no ha tomado una decisión definitiva, muchos aficionados del FC Barcelona esperan que el jugador decida quedarse en el club y seguir desarrollándose como jugador en el equipo que le vio crecer.


Escrit per C. Pérez (B1H)

Viaje a Londres

Los alumnos de 1º de bachillerato junto a las profesoras Assumpta Giménez y Nuria Gómez realizaron un viaje al Reino Unido, concretamente a la ciudad de Londres, del 6 al 10 de marzo de 2023.


La razón de este viaje era practicar y mejorar el idioma a la vez que aprender sobre la cultura y costumbres de los ciudadanos de Londres.


El viaje duraba 5 días, los alumnos se alojaron por grupos de 3 a 4 personas en casas de familias británicas en la zona de Catford.



El itinerario que siguieron constaba de actividades culturales, de ocio y turísticas acordes a los gustos generales del alumnado, para que todos tuviesen la oportunidad de disfrutar.


El primer día, se juntaron todos en el aeropuerto de Barcelona, a las 5 de la mañana, el vuelo salía a las 7. Al llegar a Gatwick, donde se encuentra el aeropuerto, les recogió un autocar que les llevaría a los sitios planeados para ese día. Estos sitios eran: Picadilly Circus, que fue la primera parada, las docentes les explicaron un poco sobre la zona y cómo se organizarían, también fueron al Soho y China Town, pasando por Leicester Square y acabando en el National Gallery, frente a Trafalgar Square. Les dejaron un rato libre para pasear por la zona y comer. 


Dentro del itinerario tenían planeado ir a Covent Garden, pero como llevaba lloviendo horas y horas el autocar, después del tiempo libre, los recogió y fueron hacia la zona este de la ciudad, llegaron al río Támesis y vieron la Torre de Londres y el Tower Bridge. Después de este paseo fueron en autocar al punto de encuentro, donde los esperaban las familias con las que se iban a hospedar, los alumnos llegaron una hora antes de lo acordado.


Escrit per Lidia Lorenzo (B1C)

La colina ¿el nutriente que nos hace inteligentes?

Adentrándonos en el mundo de la ciencia, traemos un tema por el que muchos estaréis interesados, ¿realmente hay algún alimento que nos haga más inteligentes?, y lo más importante, ¿dónde podemos conseguirlo?, pues la verdad es que no hay que irse muy lejos para incorporarlo en nuestras dietas, este nutriente se hace llamar colina. La colina es un nutriente esencial para el desarrollo cognitivo y el metabolismo humano que una gran parte de la población desconoce.


Además, es necesario para la síntesis de fosfatidilcolina, componente de las membranas celulares que mantiene la estructura y la función cerebral. Se encuentra especialmente en alimentos de origen animal. A continuación se muestra una tabla con los alimentos más ricos en colina.



Tras darse cuenta de la importancia de este nutriente, muchos especialistas se han planteado la implementación de colina durante la gestación, obteniendo unos resultados sorprendentes. En uno de estos estudios se administraron suplementos de colina a dos grupos de gestantes, uno tomaba 480 mg/día y el otro 930 mg/día. Posteriormente, se analizó la velocidad de procesamiento de información y memoria visual de los descendientes a los cuatro, siete, diez y trece meses de edad. La velocidad de procesamiento fue mayor en aquellos que habían tomado el suplemento con mayor cantidad del nutriente. 


También es importante mantener una ingesta adecuada de colina en una etapa posterior de la vida, ya que está asociado a un mejor rendimiento en las funciones cognitivas y menor incidencia de demencia. Hay que tener en cuenta que existe un mecanismo específico de transporte activo de colina, pero la captación de colina por parte del cerebro disminuye con la edad y esto también condiciona la síntesis del neurotransmisor acetilcolina. Todo esto aumenta el riesgo de deterioro de las funciones cognitivas.


En conclusión, debido a la importancia que tiene este nutriente en la función cognitiva, muchos expertos creen que se tendría que aumentar el conocimiento que tiene la sociedad sobre este nutriente, concienciando a la gente sobre la importancia de la colina para la salud y la memoria.


Escrit per I. López (B1C)

Les molècules d'ARNt ajudaran a diagnosticar diferents tipus de càncer en menys de 3 hores

El centre de Regulació Genòmica de Barcelona ha descobert un nou sistema a partir de les molècules d'ARNt que permetrà diagnosticar el càncer en menys de 3 hores en un futur molt pròxim.


L'ARNt es refereix a l'àcid ribonucleic de transferència, que s'encarrega de la síntesi de les proteïnes. Són molècules que contenen molta informació i ajuden a diagnosticar diferents malalties. S'utilitzara en un futur com a biomarcador per detectar el càncer. Aquests patrons s'utilitzen després per crear un perfil molecular únic de cada tipus de càncer que es poden fer servir per diagnosticar la malaltia amb una precisió del 95%.


Segons Eva Novoa, aquestes molècules es modifiquen incorrectament i produeixen proteïnes defectuoses o incompletes.


Però, en què consisteix aquest mètode? 


Aquest mètode ha estat nombrat "Nano-tRNAseq" que consisteix a mesurar l'abundància i les modificacions de les molècules de ARNt en un pas. Es basa en la seqüenciació de nanoporous de la molècula passant-les a través d'un petit porus. Això detecta canvis en el corrent elèctric que es genera quan cada nucleòtid passa a través del porus.


En resum, la nova eina de diagnòstic per al càncer és una gran notícia per als pacients, perquè permetrà una detecció més ràpida i precisa del càncer, cosa que podria salvar moltes vides en el futur.


Carla Donaire (B1C)

ChatGPT predice los trabajos que estarán en peligro en el futuro

Las inteligencias artificiales cada vez tienen más fama y son más utilizadas por los humanos. ¿Será esto un problema para que una IA sustituya el trabajo de una persona humana en el futuro?

__________


Dos meses después de la invención de chatGPT su éxito ha aumentado drásticamente, alcanzando los cien millones de usuarios. ChatGPT es un modelo de lenguaje generativo que ha sido inventado para mantener conversaciones lo más naturales posible creados por Sam Altman.


La invención de esta útil herramienta tecnológica ha apuntado a que varios trabajos serán reemplazados por inteligencia artificial. ChatGPT puede realizar diversas tareas de forma mucho más eficiente y rápida que un los humanos. Los creadores afirman que ChatGPT no representará una amenaza para las profesiones humanas actuales, en cambio, esta inteligencia artificial tiene una respuesta diferente.


Un informe reciente estima que alrededor de 300 millones de puestos de trabajo actuales, podrían verse afectados por esta inteligencia. Esto significa que alrededor del 18% del trabajo a nivel mundial podría ser sustituido por una inteligencia artificial.


Algunas de las profesiones que están en peligro según chatGPT son: representante de servicio al cliente, traductor, redactor, vendedor telefónico, analista de soporte técnico, moderador de contenido, experto en email marketing y asistente virtual, entre otros.


Aun así, no todo es negativo, en algunos casos la IA reemplazará a los trabajadores, en otros, lo que hará será facilitarles el trabajo, haciendo que trabajen más rápido, complementando sus habilidades y liberándose de tareas menos importantes. Con esto se conseguirá que los humanos realicen aquellas tareas de mayor nivel que aumentaran la productividad y los resultados de las empresas.


Para finalizar, ¿será verdaderamente un problema que las IA reemplacen los puestos de empleo en un futuro? ¿Todo es negativo, o también tiene aspectos positivos? Y lo que es más importante, ¿está en lo cierto chatGPT?


Escrit per Carla Donaire (B1C)

Nueva película de "Fast & Furious"

Fast & Furious va a lanzar una nueva película, cuyo estreno será el diecinueve de mayo de 2023. Todos los fanáticos la esperan, ansiosos y emocionados, desde el estreno de la novena película de la franquicia en 2021. Se supone que esta película supondrá el principio del fin, es decir, iniciará la recta final de la franquicia. Así pues, las dos últimas películas contarán una historia global que, aunque no está claro en qué se centrará, está ligada a la quinta película.


Fast & Furious X no solo será una película más de la conocida saga, sino que también se presentará como un gran homenaje para Paul Walker. Este actor, tan conocido y admirado, fue el coprotagonista de la saga desde el principio hasta la séptima entrega. Su abandono de la franquicia no fue por gusto, ni mucho menos, sino que fue provocado por su muerte. Así es, con tan solo cuarenta años, Paul murió en un terrible accidente causado por una pérdida de control del vehículo por parte de Roger Rodas. Sin embargo, su muerte no supuso el fin de la saga, sino que el equipo decidió mantener el personaje al que interpretaba -Brian O’Conner- vivo. Así pues, en esta entrega se rumorea que, mediante efectos especiales, inteligencia artificial o escenas anteriores, Brian volverá a la vida. Eso sí, no se verá a Brian en el presente, sino que se verá a Brian en el pasado, es decir, se verá en flashbacks.


Fueron años de rodaje, años en los que los actores se convirtieron en algo mucho más que compañeros de trabajo, se convirtieron en una familia; nunca mejor dicho. La partida de Paul dejó un vacío en el corazón de los actores, quienes, en esta décima película, han conseguido hacer una despedida digna a Walker.


Escrit per C. Cubero (B1C)

27 de maig, 2023

El bullying a les escoles

Actualment el bullying és força comú en infants i joves adolescents. En termes de definir, és l'exposició que pateix un nen o nena a danys físics i psicològics de manera intencionada i reiterada per part d’una altra persona o grup de persones. El bullying es dona en la gran majoria de casos a l’escola i és més comú en aquelles persones denominades diferents per la societat pel simple fet que estan, tant físicament com psicològicament, fora de la normativa establerta durant els anys, com són els nens amb trastorns de l’espectre autista (TEA) o obesitat, entre d’altres. 


Malgrat que la població cada cop és més conscient d’aquest problema, no sempre es pot solucionar. En el cas de les escoles, quan es dóna una situació de bullying, s’activa un protocol antibullying, que no sempre és eficaç. Això vol dir que molts cops es minimitzen els sentiments dels nens per part dels professors i aquests poden arribar a ser realment perjudicials pel nen en qüestió.


És important que en veure una situació de bullying s’intervingui tan aviat com sigui possible i s’estableixin les mesures necessàries i conseqüències per qui ha estat acosant a algú, independentment del seu país d’origen, la seva orientació sexual o aquell tret que el diferencii del que s’ha establert com a “normal” durant els anys en una societat regida per l'ideal esteriotipat d'home blanc heterosexual.


En conclusió, malgrat que es formin innombrables campanyes en contra del bullying, aquest segueix estant present a la vida de molts nens i adolescents. Aquest fet, pot comportar greus danys psicològics o, en casos extrems, danys físics que cal aturar d’aquí en endavant. Per tal d’ajudar a aquells que en pateixen cal avisar a un docent quan ho veiem i no ser còmplice, ja que si no actues i només mires com un company pateix bullying ets igual de culpable que aquell que l’està duent a terme.


Escrit per Mariona Guimerà (B2H)

La importància de socialitzar

Des d'aquest centre i aquesta revista voldria ensenyar i explicar com seria la manera correcta de socialitzar. A l'adolescència hi ha edats més complicades amb contrastos d'idees i caràcters.


La complexitat d'aquesta etapa és un dels motius pels quals es converteix en el principal focus d'interès per a molts investigadors. Els que estudien el comportament dels adolescents estan molt interessats a conèixer com les relacions del context familiar influeixen sobre el desenvolupament social del fill adolescent.


Segons Musitu i Allat, la socialització és un procés per mitjà del qual s'aprenen una sèrie de coneixements, actituds, valors, aspectes culturals, costums, necessitats i sentiments que marcaran de manera estable les pautes d'adaptació a un comportament social considerat correcte. La tasca de socialitzar és quelcom complex que requereix anys d'aprenentatge i comença molt probablement des del naixement.


Encara que a la vida d'un adolescent són diversos els agents que influeixen en el seu procés de socialització, sembla demostrat que és la família la principal responsable d'aquesta tasca.


En la majoria dels casos es va observar que tant els pares com les mares es decantaven per utilitzar més l'estil democràtic. El següent més usat era l'autoritari seguit del permissiu. L'indiferent era el menys usat amb molta diferència.


- Es va comprovar que, a mesura que els pares i mares tenien més nivell de formació i estudis, presentaven menor tendència a utilitzar l'estil autoritari.


- El model de criança matern i el model de criança patern actuen de manera independent en els fills, i tenen efectes diferents sobre ells.


Escrit per Martina Romero (B2H)