Benvinguts a Les Veus d'Amílcar

Aquest és un espai creat per estudiants i destinat a totes les persones que desitgen compartir les seves idees i pensaments en diverses seccions emocionants. Hi trobareu una varietat d'articles apassionats i creatius de persones que volen compartir les seves experiències i coneixements en diferents temes. Des de tecnologia i ciència fins a cultura i entreteniment, Les Veus d'Amílcar és un espai d'acollida i diàleg per a tothom qui vulgui connectar i inspirar-se mútuament.

13 d’abril, 2023

Educació emocional a l’escola: eina fonamental per al desenvolupament personal i professional dels alumnes

En la secció de Vida a l’Escola de la nostra revista, Les Veus d’Amílcar, és important no només incloure aspectes de l’aprenentatge o relacionats amb els docents i professionals que treballen a la nostra escola, sinó que, destacar també aspectes relacionats amb les habilitats socials i emocionals que tenen els estudiants de la nostra escola. En aquest sentit, l’educació emocional és una eina essencial per al benestar dels estudiants i el seu èxit tant en l'àmbit personal com acadèmic. En aquest article, m’agradaria aprofundir més sobre aquest tema que correspon a tots els alumnes i subratllar la importància de fomentar l'educació emocional a les escoles per poder ajudar els estudiants a comprendre i gestionar les seves emocions al llarg del curs acadèmic.


Així mateix, l'educació emocional fa referència a l’ensenyament d’unes habilitats concretes i necessàries per a comprendre i gestionar les emocions. Aquesta educació ha d'ajudar els estudiants a comprendre com se senten, a expressar-ho a un grup de persones i a ser capaços d'adquirir uns coneixements o estratègies per gestionar aquestes emocions. A més, també pot ajudar als estudiants a comprendre les emocions dels altres, a tenir empatia i a millorar les relacions amb els estudiants de la classe.


D'altra banda, quan els estudiants aprenen a gestionar les seves emocions, estan millor preparats per a afrontar els diferents reptes personals i acadèmics que poden tenir. També, cal recalcar que l’educació emocional pot influir en un augment de l'autoestima i l'autoconfiança dels estudiants i així es poden sentir molt més capacitats per fer front als possibles desafiaments que hi hagi en el camí de la seva trajectòria personal i professional.


En aquesta mateixa línia, els estudiants poden estar més motivats i compromesos amb el seu aprenentatge després d’haver rebut els coneixements sobre aquesta qüestió. També, aquesta educació pot ajudar a evitar problemes de comportament, disciplina i baralles entre alumnes. Per tant, l’educació emocional pot tenir un efecte positiu en el clima de l’aula i amb la relació amb els professors, ja que, els alumnes són més capaços de gestionar les seves emocions i poden ser més participatius i cooperatius en el desenvolupament de les classes.


En conclusió, l’educació emocional és una peça clau per al benestar dels estudiants i el seu creixement personal i acadèmic. A més, la promoció de l’educació emocional per part de les escoles i el govern hauria de ser necessari a través de la creació de programes específics i activitats per millorar les habilitats emocionals i socials dels estudiants. D’aquesta manera, les escoles ajuden als estudiants i formen part del camí de l’alumne per assolir l’èxit personal, acadèmic i professional a la vida.


Escrit per Roger Calvo (B2H)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada